Claims

Example of claims

RM1500

2

3

4

5

6

7

8

9

37 responses to “Claims

  1. wow…dasyatnyer…..bole ke claim sampai 50,000…isk, kureng percaya lah

  2. Pingback: Prudential Claims Proof « Prudential Malaysia Life Insurance

  3. ada orang kata kalau masuk hosp private,jangan tunjuk medical card dulu masa nak admit sebab pihak hospital akan ambil masa yang lama untuk check dgn pihak insurance.Kalau kena sakit jantung atau yang nak kena di operate secepat mungkin,macammana? So advice dari orang tersebut,bayar dulu dgn duit sendiri,lepas dah admit masuk,baru tunjuk medical card. BETUL ADA MASALAH BEGINI KER?

  4. hebat la bro…

  5. mohd azman mustapha

    Good morning and a very good day..
    my wife register for the Hospital Enhance Income Plan already for PA of RM45 per month…fyi she’s been warded 4 days in Mahkota Medical Centre in Malacca cause of cyst in the fallopio..so a surgery been performed, so how to get the claim form, and could the form sent to me via email..so I may print it out and keep it as my future references..please reply asap..
    tq..hopefully can email the claim form as per request at azmanmustapha2004@yahoo.com

    • firdausprudential

      Hi,

      I didnt have the form as Hospital Enhance Income Plan is only can be purchase directly to Prudential. You need to go to prudential branch in Melaka.

  6. I WOULD LIKE TO ENQUIRE IF MY THIS YEAR ENTITLEMENT IS NOT MATURED YET BUT THE MEDICAL CLAIM I HAVE PAID IN ADVANCE, CAN I STILL SUBMIT THE CLAIM WHEN IT MATURED WHICH THE DATE OF CLAIM WILL BE EARLIER? PLEASE ADVISE..

  7. Hello,
    I’m Amy, saya berminat untuk membeli polisi insurans plan investment & polisi yang Prudential tawarkan untuk wanita bekerja. Boleh saya sms hp saya terus kepada encik
    Thanks,
    Amy Chew

  8. saya ada satu soalan:
    ambil insurans prudential dah 9 tahun, bayar tiap bulan rm 150
    malang tak berbau, kena accident tangan dan kaki kanan patah, pergelangan tangan depan tak boleh angkat naik macam dah cacatkan urat. kos operation dekat 25000 ribu lebih, susulan dah pergi 3 kali dan masih kena pergi lagi check dan ubat. agen saya tak pernah datang tengok saya sekali pun, itu pun datang ambil insurans duit sebelum saya kena accident.

    berapa agarnya insurans mampu bayar? ini sangat merunsingkan saya yg dah jadi oku pula…………

    terima kasih jawapan

    • firdausprudential

      You should check your policy sir. Berapa value utk accidental disablement. Jika you tak beli yang itu, maka tiada la.

    • bro, saya pun sama nasib. tapi tak la sampai jadi oku. saya masuk hospital, lepas dah kuar, terus call agent…. dia suruh sms no polisi. dah sms. tunggu seminggu, takde jawapan. sms lagi skali, tak jawab.. call tak jawab…. dulu dia pernah kata, selama saya duduk dalam hospital, akan ada elaun…. kawan saya (agent prudential) pun ada bagitau camtu…….. bolehkah saya tukar agent?

      masa nak ajak join, cakap bukan main hebat lagi. tapi bila nak mintak tolong, batang hidung pun tak nampak….

  9. value accidental disablement? dia dalam rm atau % sebab saya tengok dia cuma tulis 100%. nampaknya kena dua kali tengok tapi tak berapa faham, ye ada satu lagi soalan.

    jika 3-6 bulan saya tak kerja, dalam masa itu still kena bayar insurans bulan tak kerja? saya rasa 3-4 bulan kemudian baru boleh claim, kena buat rawatan susulan so duit pun diperlukan untuk family dan hospital.

    • firdausprudential

      Yes, % based on your protection. The value must be there sir. SMS me your number. Saya call balik and i kene tgk your policy.

      3 6 bulan tidak kerja, yes you must kene bayar lagi. Rawatan susulan boleh claim dalam masa 90days after keluar hospital.

  10. semasa kejadian accident hari itu, phone saya hancur kena gilas dengan kereta, tu pun baru saya beli.

    kalau rawatan susulan seperti saya kena ambil masa lebih dari 6 BULAN, otak saya ada kena langgar sikit, kalau macam tu kena claim juga dalam 90 hari?

    • firdausprudential

      Yes, only 90 hari. itu adalah syaratnya. SMS me 017 589 9597 , i call you back. I nak tahu lebih info. I cuba tolong apa yang boleh kita claim. Kesian you.

  11. isnin lalu agen saya datang, terima kasih sudi bantu

  12. saya nak ambil medical card saja boleh ke?

  13. Can I do Transfer servicing and commission if my new agent is in different agency?

  14. noraihan noordin

    I nak tanya.. anak I ambil takaful bsn pru. Kalau masuk wad, kita kena bayar berapa peratus sebenarnya?

    • zetamiprudential

      Pn. Noraihan…untuk medical card takaful health 2, Ko-Takaful kami hanya 10% dari bill dan tiada co-insurance untuk medical card Pru Flexi Med.

      • hi, Kalau da menabung selama 10 tahun. tapi 3 tahun lepas da ber henti bayar premium. duit yg ditabung dulu tu bole diambil balik ke?

      • zetamiprudential

        hi davie, depends kepada policy, ada dua cara, jika policy masih enforce…boleh keluarkan duit tu seperti biasa menggunakan form…jika sudah lapse, perlu revive semula baru boleh keluarkan. sebelum tu kena check dulu cash value dalam savings account melebihi 1k atau tidak terlebih dahulu.

  15. golongab oku…apakah cara untuk membuat insurans, sila email ke vengajc@yahoo.com.sg..terima kasih

  16. Betul ke ada prudential tawarkan pelan rm45 sebulan???berminat tapi takut tertipu

    • zetamiprudential

      salam Pn. Liza…tried calling you back many times after our last meeting…what happen actually?
      Please return call…thank you…=)

  17. saya ad ambik plan ny tp melalui fon sbb dy ckp sy terpilih.. tiap2 bulan sy byar rm 45… sy xpernah jmpe agen 2 langsung… adakah ini plan yg betul

    • zetamiprudential

      Salam Ezah…jika membeli policy dari telemarketer, tidak akan ada medical card yang di attached sekali…biasanya hanya personal accident, pampasan kematian/sakit kritikal dan elaun hospital yang boleh dibeli melalui talian..
      untuk membeli plan medical card personal ini, perlu ada wakil agen dari syarikat insurans/takaful itu sendiri berjumpa untuk declare jika ada sebarang sejarah mengenai apa2 sakit sebelum ini dan menandatangani borang insurans/takaful tersebut…
      jika ezah memerlukan penerangan yang lebih lanjut…boleh call saya di 0122234676/0122736836…atau email/sms/whatsapp saya ur number so that I can call you back and explain…tqvm

  18. masih blur

    • zetamiprudential

      saya pun naik blur dgn apa yg en.norman blurkan…apa yg en.norman x faham?saya dh email to you a brief description regarding the plan…please check your mail…tq

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s